گروه ژنتیک

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

قابل توجه دانشجویان و محققین گرامی

 

  • پر کردن لاگ بوک دستگاه ها در آزمایشگاه ها .

 

  • ثبت ساعت ورود و خروج برای همه ی دانشجویان و محققین در دفتر حضور و غیاب در آزمایشگاه ژنتیک مولکولی الزامی می باشد

 

  • کار کردن در آزمایشگاه بدون روپوش ممنوع می باشد.

 

  • اتاق کشت حتما از دمپایی مخصوص داخل استفاده نمائید.

 

  • در صورت جا گذاشتن محلول ها ومواد تحقیقاتی بی نام دور ریخته می شود.

 

افراد متخلف سه روز از کار کردن در آزمایشگاه محروم خواهند شد.

 

  • مسئولیت تجهیزات و دستگاه ها در حین کار با افراد است و در صورت آسیب به تجهیزات آزمایشگاه ها، افراد موظف به پرداخت 50 درصد غرامت تجهیزات اعم از سمپلر و غیره هستند.

 

  • مسئولیت مدیریت آزمایشگاه در ساعات غیر اداری به عهده سوپروایزر دانشجویی تعیین شده روزانه از سوی کارشناسان گروه می باشد.

 

  • برای تمامی دانشجویان و محققین خارج از گروه رزرواسیون تجهیزات آزمایشگاهی گروه الزامی می باشد. لینک رزرو تجهیزات بصورت ذیل میباشد

       https://lab.mums.ac.ir/

 

شرح وظائف سوپروایزر دانشجویی:

 

کنترل ورود و خروج افراد غربیه به آزمایشگاه ها

 

موقع خروج کنترل موارد ذیل الزامی می باشد:

 

  • تجهیزات استفاده شده و روشن را خاموش نمائید و کاور آن بکشید.

 

  • کلیه پنجره ها چک شود که بسته باشد.

 

  • کلیه برق های آزمایشگاه در موقع خروج خاموش باشد.

 

  • درب هر سه  آزمایشگاه زمان خروج قفل شود.

 

در نهایت حتما دسته کلید آزمایشگاه ها به نگهبانی تحویل داده و کارت خود را تحویل بگیرید.

 

 

 دکتر محمد رضا عباس زادگان

مدیر گروه ژنتیک پزشکی و پزشکی مولکولی

 
مدیر گروه

    
نام و نام خانوادگی: دکتر محمدرضا عباس زادگان
 
تحصيلات: دکتری (Ph.D) - ژنتیک پزشکی
 
سمت/ رتبه: استاد
 
تلفن: 38002415(051)
 
پست الكترونيك: Abbaszadeganmr[at]mums.ac.ir
 
 
 


 
 
 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
  اهداف و چشم انداز ها
             

فلسفه (ارزش ها و باورها):

خلاقیت و نوآوری و توان تجزیه و تحلیل آموخته ها و یافته ها و طراحی تحقیقاتی که با استفاده از علوم پزشکی مولکولی منجر به رفع مشکلات مرتبط با سلامت مردم میشوند، در زمره ارزش های حاکم بر این رشته هستند. در این راستا دانش آموختگان بر عدالت اجتماعی و برابری انسانها، حفظ حقوق بیماران صرفنظر از سن، جنس، رنگ، نژاد، فرهنگ و مذهب تاکید دارند و هرگونه فعالیت آنها با عنایت به پاسداری از کرامت انسانها خواهد بود.

دورنما ( چشم انداز):

در ده سال آینده این رشته دارای دانش آموختگانی خواهد بود که با بهره گیری از ادغام فعالیت های تحقیقاتی پایه و بالینی، ضمن تثبیت و ارتقای جایگاه رشته در جامعه علمی، در گسترش مرزهای دانش در زمینه پزشکی مولکولی در منطقه مطرحند و رتبه کشور را در این زمینه به رتبه برتر ارتقا خواهند داد.

رسالت (ماموریت ها):

رسالت این رشته تربیت نیروی انسانی آگاه، توانمند و متعهد، در سطح دکتری تخصصی  (Ph.D.) است، که بتوانند، مطابق با نیازهای زمان و جامعه، تحقیقات مربوط به رشته پزشکی مولکولی را در سطح سلولی، مولکولی طراحی و هدایت نمایند.

 

وظايف حرفه اي دانش آموختگان (Task Analysis):
و ظايف حرفه اي دانش آموختگان رشته پزشكي مولكولي عبارتند از :

 1-      وظايف آموزشي:
آموزش علم پزشكي مولكولي به دانشجويان ذينفع در مقاطع مختلف جمع آوري و تهيه در سنامه آموزشي براي مقاطع تحصيلي مختلف تدوين در سنامه ها براي دروس پزشكي مولكولي ايجاد ارتباط بين آموزش پزشكي مولكولي بيمار تعيين اولويت هاي بومي در زمينه آموزش پزشكي مولكولي پيشنهاد اجرايي روش هاي آموزش پزشكي مولكولي توانايي برقراري با مراكز آموزشي به رشته در داخل و خارج كشور

 

2  وظايف پژوهشي:
-         راهبري تيم تحقيقاتي
-         ارايه و نقد فرضيه هاي تحقيقاتي در پزشكي مولكولي
-         ارايه و انجام پروژه هاي تحقيقاتي در زمينه زنتيك مولكولي و تجزيه و تحليل نتايج پژوهشي
-         ارايه مقاله ها و يافته هاي تحقيقاتي در كنگره هاي داخلي و خارجي
-         نوشتن و نقد مقاله هاي پژوهشي
-         ابداع روش هاي آزمايشگاهي و تشخيص در پزشكي مولكولي 

 

3-   وظايف خدماتي:
-         ارايه خدمت در گروه هاي آموزشي مربوط با رشته
-         ارايه خدمت در آزمايشگاه هاي مختلف تشخيص در رشته مربوط
-         توانايي اداره پروژه هاي تحقيقاتي در موسسات خصوصي
-         ارايه خدمت در آزمايشگاه هاي تحقيقاتي صنايع (داروسازي، بيوتكنولوژي و...........)

مدرسان رشته بايد اصل ايجاد خلاقيت و نوآوري را در دانش آموختگان مد نظر داشته باشد دانشجو محوري اساس عمده تدريس اين رشته خواهد بود و دانش اموختگان بايد به معناي حقيقي جوينده علم، جستجو كننده پرسش ها و مشكلات، ابداع كننده رو شهاي نوين و مجريان تواناي طرح هاي تحقيقاتي باشند. بحث هاي كارگاهي و يادگيري مبتني بر حل مساله به جاي دروس نظري صرف در نظر گرفته مي شود و دستيابي به گستره علم و اگاهي كه لازمه كسب اطلاعات كافي در اين رشته است، به عهده دانشجو گذاشته خواهد شد كه با دستيابي به منابع علمي براي تقويت آن بكوشد.