فلسفه (ارزش ها و باورها):
خلاقیت و نوآوری و توان تجزیه و تحلیل آموخته ها و یافته ها و طراحی تحقیقاتی که با استفاده از علوم پزشکی مولکولی منجر به رفع مشکلات مرتبط با سلامت مردم میشوند، در زمره ارزش های حاکم بر این رشته هستند. در این راستا دانش آموختگان بر عدالت اجتماعی و برابری انسانها، حفظ حقوق بیماران صرفنظر از سن، جنس، رنگ، نژاد، فرهنگ و مذهب تاکید دارند و هرگونه فعالیت آنها با عنایت به پاسداری از کرامت انسانها خواهد بود.
دورنما ( چشم انداز):
در ده سال آینده این رشته دارای دانش آموختگانی خواهد بود که با بهره گیری از ادغام فعالیت های تحقیقاتی پایه و بالینی، ضمن تثبیت و ارتقای جایگاه رشته در جامعه علمی، در گسترش مرزهای دانش در زمینه پزشکی مولکولی در منطقه مطرحند و رتبه کشور را در این زمینه به رتبه برتر ارتقا خواهند داد.
رسالت (ماموریت ها):
رسالت این رشته تربیت نیروی انسانی آگاه، توانمند و متعهد، در سطح دکتری تخصصی (Ph.D.) است، که بتوانند، مطابق با نیازهای زمان و جامعه، تحقیقات مربوط به رشته پزشکی مولکولی را در سطح سلولی، مولکولی طراحی و هدایت نمایند.
وظايف حرفه اي دانش آموختگان (Task Analysis): و ظايف حرفه اي دانش آموختگان رشته پزشكي مولكولي عبارتند از :
1- وظايف آموزشي: آموزش علم پزشكي مولكولي به دانشجويان ذينفع در مقاطع مختلف جمع آوري و تهيه در سنامه آموزشي براي مقاطع تحصيلي مختلف تدوين در سنامه ها براي دروس پزشكي مولكولي ايجاد ارتباط بين آموزش پزشكي مولكولي بيمار تعيين اولويت هاي بومي در زمينه آموزش پزشكي مولكولي پيشنهاد اجرايي روش هاي آموزش پزشكي مولكولي توانايي برقراري با مراكز آموزشي به رشته در داخل و خارج كشور
2 وظايف پژوهشي: - راهبري تيم تحقيقاتي - ارايه و نقد فرضيه هاي تحقيقاتي در پزشكي مولكولي - ارايه و انجام پروژه هاي تحقيقاتي در زمينه زنتيك مولكولي و تجزيه و تحليل نتايج پژوهشي - ارايه مقاله ها و يافته هاي تحقيقاتي در كنگره هاي داخلي و خارجي - نوشتن و نقد مقاله هاي پژوهشي - ابداع روش هاي آزمايشگاهي و تشخيص در پزشكي مولكولي
3- وظايف خدماتي: - ارايه خدمت در گروه هاي آموزشي مربوط با رشته - ارايه خدمت در آزمايشگاه هاي مختلف تشخيص در رشته مربوط - توانايي اداره پروژه هاي تحقيقاتي در موسسات خصوصي - ارايه خدمت در آزمايشگاه هاي تحقيقاتي صنايع (داروسازي، بيوتكنولوژي و...........) مدرسان رشته بايد اصل ايجاد خلاقيت و نوآوري را در دانش آموختگان مد نظر داشته باشد دانشجو محوري اساس عمده تدريس اين رشته خواهد بود و دانش اموختگان بايد به معناي حقيقي جوينده علم، جستجو كننده پرسش ها و مشكلات، ابداع كننده رو شهاي نوين و مجريان تواناي طرح هاي تحقيقاتي باشند. بحث هاي كارگاهي و يادگيري مبتني بر حل مساله به جاي دروس نظري صرف در نظر گرفته مي شود و دستيابي به گستره علم و اگاهي كه لازمه كسب اطلاعات كافي در اين رشته است، به عهده دانشجو گذاشته خواهد شد كه با دستيابي به منابع علمي براي تقويت آن بكوشد.
|